- Home /
- Nasz Dom
Dane kontaktowe:
Tel: 41 377 70 45
41 377 75 30
Fax: 41 377 75 46
GODZINY URZĘDOWANIA 7.00 - 15.00
Adres:
Dom Pomocy Społecznej Zborów
ul. Pałacowa 4, 28-131 Solec-Zdrój
Procedura przyjęcia do domu pomocy społecznej w Zborowie oraz zasady ustalania odpłatności za pobyt w placówce
- Szczegóły
- admin
O miejsce w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie mogą ubiegać się osoby, które ze względu na stan zdrowia wymagają całodobowej opieki i wsparcia. Do placówki przyjmowane są osoby niepełnosprawne intelektualnie, które otrzymały skierowanie z Ośrodka Pomocy Społecznej właściwego ze względu na miejsce zamieszkania zainteresowanego.
1. Główne punkty procedury umieszczenia osoby w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie to:
- Złożenie wniosku o umieszczenie w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie do Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania wnioskodawcy (na terenie gminy stałego zameldowania wnioskodawcy).
- Po złożeniu wniosku pracownik socjalny Ośrodka przeprowadza wywiad środowiskowy. Zgodnie z prawem wywiad powinien mieć miejsce najpóźniej w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku.
- Przygotowanie wymaganych dokumentów w postaci: decyzji rentowej, emerytalnej, decyzji z KRUS, które potwierdzą dochody osoby ubiegającej się o miejsce w DPS. Jest to warunkiem ubiegania się o dofinansowanie do kosztów pobytu ze środków gminy dla osób lub rodzin, które nie są w stanie pokrywać pełnych kosztów miesięcznego utrzymania w placówce. Wnioskodawca musi również pisemnie wyrazić zgodę na odpłatność za pobyt w DPS. W tym celu wymagany jest jego własnoręczny podpis na stosownym oświadczeniu, które przygotowuje pracownik socjalny.
- Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia uzyskane od lekarza rodzinnego. Ważną kwestią jest, żeby w treści zaświadczenia lekarz stwierdził, że zachodzi konieczność pomocy ze strony osoby trzeciej, ewentualnie, że osoba ubiegająca się o skierowanie do DPS nie jest zdolna do samodzielnej egzystencji i wymaga umieszczenia w placówce o profilu dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.
- Przygotowanie dokumentów, które poświadczać będą wysokość dochodów osób zobowiązanych do alimentacji (osób, które wspólnie zamieszkują). W pierwszej kolejności zalicza się do nich osoby najbliższe: współmałżonka, dzieci, rodziców itp. U tych krewnych również przeprowadzany jest wywiad środowiskowy.
- Jeśli ubiegający się posiada tytuł kombatancki lub był osobą represjonowaną w czasie wojny lub w okresie powojennym, również potrzebny jest odpowiedni dokument potwierdzający ten fakt.
- Po przeprowadzeniu wywiadów rodzinnych i zgromadzeniu kompletu niezbędnych dokumentów, Ośrodek Pomocy Społecznej podejmuje odpowiednią decyzję o umieszczeniu lub odmowie umieszczenia w DPS.
- Całe postępowanie w sprawie o skierowanie do DPS, począwszy od terminu złożenia wniosku do OPS, a skończywszy na jego decyzji nie powinno zająć więcej niż 30 dni. Czasami istnieją szczególne okoliczności, w których termin wydania decyzji może się wydłużyć maksymalnie do 60 dni, o czym OPS zawiadamia wnioskodawcę pisemnie. Jeśli wnioskodawca spotka się z odmową przyjęcia do DPS w ciągu 14 dni istnieje możliwość odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej, który wydał tę decyzję.
- Po wydaniu przez Ośrodek Pomocy Społecznej pozytywnej dla wnioskodawcy decyzji kierującej do Domu Pomocy Społecznej dokumentacja trafia do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku Zdroju. Jeśli Dom Pomocy Społecznej w Zborowie dysponuje wolnym miejscem PCPR wydaje decyzję umieszczającą, na podstawie której wnioskodawca zostaje przyjęty do placówki.
- Gmina określa wysokość opłaty ze strony gminy za pobytu wnioskodawcy w DPS (art. 65 ustawy o Pomocy Społecznej).
Nasz Dom
- Szczegóły
- admin
ADRES
Dom Pomocy Społecznej w Zborowie
ul. Pałacowa 4
28-131 Solec-Zdrój
KONTAKT
tel. 41 377 70 45, 41 3777530 fax: 41 377 70 45 w. 26, 41 377 75 46
ePUAP: /DPSZborow2/SkrytkaESP
Strona internetowa: www.dpszborow.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DYREKTOR
Jolanta Kałucka
NIP- 655-11-90-318
Regon 000294119
Przedmiot działalności: Opieka socjalna wraz z zakwaterowaniem
Informacje uzupełniające – Dom ma charakter stacjonarny, dysponuje 65 miejscami, przeznaczony dla osób niepełnosprawnych intelektualnie – dzieci, młodzieży i dorosłych.
Status prawny lub forma prawna – Powiatowa Samorządowa Jednostka Organizacyjna
Struktura własnościowa – Własność samorządowa
Domem kieruje dyrektor – Jolanta Kałucka, tel. 41 3777542
Dyrektor określa zadania dla komórek organizacyjnych Domu, zabezpiecza sprawne funkcjonowanie poszczególnych komórek i nadzoruje bieżące wykonanie należących do nich zadań.
Zastępca dyrektora ds. admin.-gospodarczych – Janusz Malara, tel. 41 3777531 - kieruje działem gospodarczym i obsługi technicznej, współdziała z dyrektorem, z działem księgowości i kierownikiem zespołu pielęgniarek w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Domu.
Główny Księgowy – Anita Bartos, tel. 41 3777541 - prowadzi całość spraw finansowo-księgowych, zajmuje się sporządzaniem, przyjmowaniem i kontrolą dokumentów zapewniając właściwy przebieg operacji gospodarczych i sporządzaniem sprawozdawczości. Kieruje pracą działu księgowości.
Kierownik Działu Opiekuńczo-Terapeutycznego, – Iwona Płachta, Tel. 41 3777545
- Kierownik Działu Opiekuńczo-Terapeutycznego jest odpowiedzialny za zapewnienie
mieszkańcom właściwej opieki i należyte utrzymanie pomieszczeń przez nich zajmowanych.
Współdziała z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie pielęgnacji i opieki nad
mieszkańcami. Koordynuje działania w zespołach opiekuńczo-terapeutycznych.
Jest koordynatorem Lokali Aktywizujących.
Majątek trwały będący w dyspozycji jednostki (wartość inwentarzowa): 8.366.497,60 zł. Pozostałe środki trwałe w użytkowaniu: 1.072.139,54 zł.
Przyjmowanie mieszkańców - na podstawie decyzji administracyjnych wydanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Busku Zdroju.
Prowadzone rejestry, ewidencje: rejestr pracowników, rejestr mieszkańców, książka raportów pielęgniarskich, rejestr leków odurzających i psychotropowych, historia choroby mieszkańca – pozycje te wyłącza się z jawności na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych.
W sprawie skarg i wniosków dyrektor przyjmuje w poniedziałki i piątki w godz. 12°°-15°°.
Prowadzona jest książka skarg i zażaleń.
W 2006 roku zakończyły się prace przy budowie nowego Domu o powierzchni użytkowej 3.364,4m2, a od stycznia 2007 roku podopieczni zamieszkali już w budynku o wysokim standardzie. W nowo powstałym pawilonie znajduje się sześć segmentów z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych. W każdym segmencie o powierzchni około 165 m2 znajdują się cztery pokoje dwuosobowe, pomieszczenia wspólnego pobytu, dwie łazienki ( w tym jedna dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych ) i aneks kuchenny.
Ponadto w domu znajduje się: świetlica, kaplica, sala terapii zajęciowej, sala rehabilitacyjna, gabinet doraźnej pomocy medycznej, pralnia, kuchnia z zapleczem. Do dyspozycji jest pokój gościnny dla potrzeb rodzin i znajomych odwiedzających naszych mieszkańców.
Nasi podopieczni mają możliwość uczestniczenia w turnusach rehabilitacyjnych. Celem tych wyjazdów, oprócz podniesienia sprawności fizycznej, jest integracja ze społeczeństwem. Prowadzimy wielokierunkową terapię zajęciową: zajęcia plastyczne, choreoterapię, małe formy teatralne, muzykoterapię, kuchnię terapeutyczną, zajęcia komputerowe, zajęcia sportowe.
Ważną formą pracy z osobami upośledzonymi i psychicznie chorymi jest działalność artystyczna. Pod okiem instruktora terapii przygotowują spektakle i przedstawienia, które prezentują na regionalnych imprezach kulturalnych, festiwalach, przeglądach twórczości artystycznej.
Zatrudniamy lekarza rodzinnego, psychiatrę, psychologa oraz fachowy personel wyspecjalizowany w dziedzinie pielęgnacji i fizjoterapii, który troszczy się o zdrowie i dobre samopoczucie mieszkańców.
Zapewniamy:
• całodobową opiekę pielęgniarską,
• kompleksową rehabilitację,
• zajęcia terapeutyczne,
• domowe wyżywienie, w tym dietetyczne,
• opiekę duszpasterską i wiele innych.
Obecnie Dom zatrudnia 52 pracowników na 47,5 etatach.
W lipcu 2015 roku oddane zostało do użytku poddasze budynku Domu Pomocy Społecznej w Zborowie zagospodarowane w ramach projektu; „Podniesienie jakości usług świadczonych w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie, powiat buski poprzez tworzenie lokali aktywizujących, pracowni terapii zajęciowych, pomieszczeń rehabilitacji leczniczej wraz z zakupem wyposażenia oraz podniesienie kwalifikacji personelu”.
Rezultatem tego projektu jest siedem lokali aktywizujących w pełni wyposażonych w meble i sprzęt AGD (telewizor, lodówka, kuchenka mikrofalowa, płyta indukcyjna, pralko-suszarka) składających się z 2 pokoi 1 i 2 osobowych z aneksem kuchenno-wypoczynkowym i łazienką z WC dla 22 osób, przystosowanych do użytku osób starszych i niepełnosprawnych, pięć pomieszczeń rehabilitacji medycznej oraz trzy pomieszczenia do terapii zajęciowej. Budynek został wyposażony w windę do przewozu osób oraz instalację kolektorów słonecznych do podgrzewania ciepłej wody.
Projekt został współfinansowany przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko-Polskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Całkowita wartość projektu wyniosła 2.868.406,15 zł.
Dotacja Szwajcarii to kwota 2.431.587,84 zł., pozostała kwota to wydatki Powiatu Buskiego.
Nowe lokale aktywizujące przeznaczone są dla osób, które ze względu na sytuację życiową, wiek, niepełnosprawność, chorobę potrzebują wsparcia w funkcjonowaniu a jednocześnie nie wymagają usług w zakresie świadczonym przez jednostki całodobowej opieki.
Skierowanie do zamieszkania w lokalu aktywizującym wydawane jest w trybie decyzji administracyjnej. Miesięczny koszt wynosi ok. 330,00 zł. w okresie letnim i ok. 400,00 złotych w okresie zimowym. Koszt obejmuje zakwaterowanie, opłatę za energię elektryczną, centralne ogrzewanie, wodę i ścieki. Istnieje możliwość wykupienia dodatkowych świadczeń jak posiłki, pranie i usługi pielęgniarskie zgodnie z cennikiem dostępnym w DPS Zborów i na stronie internetowej www.dpszborow.pl.